Imerzivní, performativní výprava na téma fenoménu korporací.
Při tvorbě této imerze jsme v korporátní problematice objevili i jistou poetiku. Spíše než se zabývat konkrétní případovou studii, jsme se zaměřili na otázku: Jak vnímáme vliv a dopad korporací na naše každodenní životy?
Obecně máme tendenci mylně se domnívat, že jako jednotlivci nemáme s problematikou korporací stojících v centru úspěchu kapitalistického systému, ve kterém žijeme, nic společného. Naše životy a práce jsou však s tímto, na finanční zisk orientovaným systémem, hluboce spjaty. Víc než si často dokážeme představit, uvědomit, nebo si připustit. Korporace je sice umělá právní struktura, ale lidé, kteří se v ní angažují, ať už akcionáři, vedoucí pracovníci v ní, zaměstnanci, či my ostatní přes různé obchodní transakce, všichni máme morální a etickou odpovědnost.
Jeden z několika významů pojmu korporace je ten, který říká, že několik osob-těl se propojí, aby se zformovaly do jednoho těla-osoby, sjednotili se a staly se kolektivem.
Abstraktně řečeno, BODIES TOGETHER.
Performeři oscilují mezi identitou ‘fyzické osoby’ a ztělesněním hodnot korporace jako ‘právnické osoby’. V Bodies Together si hrajeme jako by přítomnost každého těla byla součástí jedné korporátní struktury, na které se všichni podílíme. Pravidla a cíle jsou postupně odhalovány v průběhu hry. Jak spoluvytváříš a jak se naviguješ ve světě manipulace Představení je strukturováno kolem pokusu každého performera být vyslyšen a tím uniknout z korporátního systému. Poukazuje na to, jak jsme všichni nevyhnutelně a opakovaně vtaženi zpět do hry.
7 ‘skutečných osob’ plus dalších 40 ’skutečných těl’ se stává 47 Bodies Together ve fragmentovaném prostředí tvořeném 70 vznášejicímí se krabicemi. Tvůrčí tým nabízí hravou příležitost vydat se společně na fiktivní cestu do jedinečné lidské korporace s možností představit si nové strategie pro ‘skutečný svět’. Jednou ze strategií, kterou jsme našli, je jít ‘Through, Not Against’.
Vybavení na výpravu:
Přines si sebou vlastní čelovku. Pokud ji nevlastníš, popros souseda, ale nekupuj si novou, půjčíme ti. Pohodlné oblečení a boty. Ne lodičky a vysoké podpatky. Máš možnost se taky zout.
Režie: Jaro Viňarský
Choreografie, Performeři: Sára Šimek Arnstein, Lukas Blaha, Sabina Bočková, Leonardo Gaipa, Barbora Nechanická, Johana Pocková, Matthew Rogers
Dramaturgie: Lucia Kašiarová
Světelný design: Jan Hugo Hejzlar
Hudba: Lukáš Palán
Kostýmy: Sára Šimek Arnstein
Scénografie, vizuální dokumentace: Tomáš Hubinský
Grafika: Peter “Pyppo” Dlhopolček, Profi grafi k.sk
Produkce: POCKETART - Johana Pocková, Sabina Bočková, Natálie Vacková
Koprodukce: Tanec Praha z.ú. / PONEC – divadlo pro tanec
Více: ZDE
Foto: Vojtěch Brtnický
Podpořili: POCKetART z.s., Tanec Praha z.ú., PONEC - divadlo pro tanec, Next Generation EU, Národní plán obnovy, Ministerstvo kultury ČR, Magistrát hl.m. Prahy, Státní fond kultury ČR, REZI.DANCE Komařice